Nieuws & Roadmap

Januari 2022

Een natuurwetenschappelijke manier van kijken

Hoe leer je leerlingen op een analytische manier naar de wereld kijken, daar patronen (wetten) in te ontdekken en op basis daarvan betrouwbare voorspellingen doen? Lees verder…

Januari 2022

Gezocht: projectmedewerker productontwikkeling

De komende twee maanden gaan we hard aan de slag om 10voorNatuurkunde verder uit te breiden en te verbeteren. Wie wil er minimaal 16 uur per week aan meewerken? Lees verder…

November 2021

Nieuw: de 10VoorNatuurkunde Roadmap

Volg de ontwikkeling van 10VoorNatuurkunde op de voet met de Roadmap. Lees verder…
Oktober 2021

Trots op onze geschiedenis

Het voormalige bestuur van de vereniging DBK (Differentiatie Binnen Klassenverband) is als Raad van Advies betrokken bij 10VoorNatuurkunde. Lees verder…

September 2021

Ontmoet 10VoorNatuurkunde

Op 22 september 2021 zal 10VoorNatuurkunde aanwezig zijn bij NVON Bèta & Technologie Festival in Harderwijk Lees verder…

Juli 2021

DBK-na wordt 10VoorNatuurkunde

DBK-na, de bekende natuurkundemethode uit de jaren ‘90, keert terug onder de naam ‘10 voor Natuurkunde’. Lees verder…

Roadmap

10VoorNatuurkunde wordt continu doorontwikkeld. Hieronder staat een overzicht van de projecten die we aan het onderzoeken, ontwerpen en ontwikkelen zijn.

Onderzoek

Deze projecten zijn we op dit moment aan het onderzoeken op haalbaarheid. Ongeveer 30% hiervan zal ontwikkeld worden.

Digitaal Practicum Snelheid & Reactietijd

Reactietijd en stopafstand zijn goed te illustreren met een simulatie. Een digitaal alternatief voor practicum 4 van hoofdstuk 'Snelheid & verkeer" van jaar 1.

Digitaal Practicum Tijdtikker

Tijdtikkerstroken maken heel goed snelheid en versnelling inzichtelijk, maar een tijdtikkerpracticum kan te bewerkelijk en tijdrovend zijn. Een digitaal alternatief voor voor practicum 1B van hoofdstuk 'Snelheid & verkeer" van jaar 1.

Ontwerp

Deze projecten zijn we op dit moment aan het ontwerpen. Ongeveer 70% hiervan zal ontwikkeld worden.

Verbeterde Taxonomie

Een verbeterde taxonomie binnen de (diagnostische) toetsen geeft docenten gedetailleerder inzicht in de zwakke punten van een individuele leerling en van moeilijke onderwerpen voor een groep als geheel.

Verdubbeling Diagnostische Toetsen

Aan de hand van een diagnostische toets kan de leerling zelf zien of hij of zij de basisstof goed beheerst. Dat is niet alleen praktisch na het bestuderen van de basisstof, maar ook na het bestuderen van de herhaalstof.

Ontwikkeling

Deze projecten zijn we op dit moment aan het ontwikkelen. Binnen enkele weken zullen ze aan de methode worden toegevoegd.

Verdubbeling Diagnostische Toetsen - Meten & materialen

Aan de hand van een diagnostische toets kan de leerling zelf zien of hij of zij de basisstof goed beheerst. Tweede toets voor na de herhaalstof. Hoofdstuk "Meten & Materialen" van jaar 1.

Alle projecten zijn onder voorbehoud, en zullen pas worden toegevoegd na uitgebreide testrondes. Suggesties voor verbeteringen? Laat het ons weten!

10VoorNatuurkunde

Recente releases